Sunday, 14 April 2013

When Saturday ...

Haii ! Assalamualaikum . Malam ne rajin nak update blog . *line oke waktu malam jea* Hihihi . Korang semua apa khabar ? Hope korang sihat walafiat tau . Aku nak cerita ne . When Saturday come . Ngee ~ aku sangat-sangat larh menanti hari sabtu . Sangat LIKELIKELIKE bila sabtu dah tiba .

Oke , as you all already know , my bey kan PLKN *ntahh kali keberapa dah ne aku mention dia PLKN.. hahaha* sabar jea larhhh ! So , hari sabtu boleh dikira sebagai hari aku dan dia larh .

So , di pendekkan cerita , hari sabtu dan ahad aku boleh contact dengan sayang aku larh . *tiap minggu sama jea* . Oke , lets start with the real story .

Kemarin , tangan dan mata aku tak lepas pandang screen handphone walau pun masa tuh aku tengah menghayati filem 'nasib sii labu labi' dan di ikuti dengan cerita katun yang aku pun tak tahu apa tajuk dia . After that , continue with 'bhoothnath' <<betul ker bohong spelling aku tuh>> .

Sebok sangat aku tunggu msg sayang aku tuh . Handphone dah charge siap-siap , dady pulak dah sponser topup RM5 . Ketawa bersama , menangis bersama jugak aku menunggu sambil layan cerita-cerita yang telah di nyatakan dalam perenggan di atas . Aku bukan apa nak tunggu sangat , aku rindu budak hitam tuh . *tiap-tiap hari pun macam gitu jugak*

Dah jam 4 , aku dengan sangat berharap agar dia dah dapat handphone and msg aku . Tapi hampa . Takda respon pun . So , aku tunggu la msg dia dengan penuh setianya . Tapi masih juga sama *aihh!kalau amek exam, confirm gagal* huhuhu . So aku msg la dia , aku inform yang petang tuh aku nak p komplex sukan .

Walaupun aku hampa , tak pa la . Aku gagahi juga jiwa aku ne . "Trenkk"!! *dalam hati dah gembira sangat! Yehhh, msg!!* tapi bila unlock phone , kenyataannya memng ada msg , tapi hakikatnya bukan dari dirinya . Msg tuh datang dari kawan aku . Nama dia Farah *Siti Nor Farah Izwani Shuidah Mohd, diberi nama*

Ada juga la rasa geram kat situ . Lain aku tunggu , lain yang datang . So , sepanjang perjalanan aku ke pusat sukan , aku tetap tunggu msg dia . Tapi masih sama , takda respon . Jadi aku biar la handphone aku dalam silent . *peduli la sana!*

Dah siap urusan dekat destinasi aku tuh , then , aku pulang la . Tapi bila aku check handphone yng tadi nya di-silent-kan , ada msg!!!! Aku nak msg tuh datang dari dia . Oppssss ! Jangkaan aku meleset lagi . Msg tuh datang dari kawan aku , nama dia Amri Nayuh . Dia pun PLKN jugak . Tempat yang sama dengan sayang aku .

Yng aku peliknya ne , kenapa kawan aku msg aku , tapi boipren aku tak ? Diam dan berfikir . Macam-macam dekat fikiran aku . Antaranya ialah , "takkan dia ada buat salah? Takkan dia lupa aku? Takkan dia takda kredit? Takkan dia busy? Takkan handphone dia hilang! Takkan handphone takda charge? " hahh! amek kau ! Aku dah kalau mula berfikir , confirm banyak "takkan dan kalaunya" tuhh .

After maghrib , kawan aku sii Amrituh dah tak msg aku lagi . Penantian aku bersambung lagi. Oke , tepat jam 7.26 malam , msg dia dah sampai . Memandangkan pada waktu dak ketika itu amat lah menyakitkan hati,msg dia sampai lambat 10 minit. *mood waktu tuh dah mula tak betul* .

Dah larh line lambat sangat ,lepas tun sayang aku pulak busy sangat ! Nak hantu aku bersabar. Nasib sambil tunggu msg ,sambil tuh jugak calling dengan sii cousin . Oche a.k.a Nur Fadhillah Asfarina Rosele . Boleh jugak larh aku cerita and elakkan diri aku dari bosan menunggu .

Jam 10 malam , biasanya line dah ok . Dengan kesempatan yang ada , aku pun msg dan bergayut larh pada masa yang sama . Malam tu , dia ada tanya apa aku buat sepanjang minggu . Msg dengan siapa? Dengan jujurnya aku menjawab . Why ? Aku tak nak dia sakit hati . Kena la jujur kan . Kalau tak , memang layak larh untuk dipermainkan .

Dah jawab semua soalan dia , tiba-tiba aku rassa mood dia dah tak oke ! Oke , biasanya kalau dah jadi macam ne , memang confirm larh dia ada masalah sikit dengan jawapan yang aku bagi . Memang confirm la ada yang tak kena . Saya kenal sayang saya, oke !

Dah rasa macam semacam jea tuh , aku try la nak tukar topic . Aku tak nak dia tetiba marah . Aihh ! Tak layak aku kena marah . Aku tunggu dah lama sangat ! Dah berjya tukar topic , kitorang pun msg larhh . Msg.. msg.. msg dan terus msg..

Akhirnya , aku tinggal sorang . Aku tunggu responmsg aku dari dia , tapi malangnya takda ! Aku fikir positive . Mungkin dia dah habis kredit kott . Hmm , tapi lepas dah aku transfer , masih sama . Takda respon jugak . Dah macam tuh , aku pun dah penat tunggu , sampai terlelap ...

Nota kecil untuk dia ; Penat macam mana pun aku tunggu , jangan risau . Selagi kau tetap buat baik dengan aku , perbuatan kau tuh aku takkan balas dengan kejahatan . Kerja aku tahu , hati kau akan jadi milik aku . INSYAALLAH .

   
Dah baca? Best? Like lewrr~

1 comment:

Kaka Syfannie said...

Asal dah excited ngarang , ada larh tuh typing error nya tuh . Sabo je laa . Malas nak ubah ag .nanti tambah teruk jadinya